Afrika a safari byl můj dlouholetý nesplněný sen, který nabyl skutečných rozměrů díky pozvání letcké společnosti Ethiopian airlines společně s partnerem SW Afrika. Moje cesta do Johannesburgu s Etiopskou národní společností začala ve Vídni s jedním přestupem v Addis Ababa. Ethiopian airlines 6. rokem po sobě získala ocenění nejlepší africké společnosti a mohu potvrdit, že letadla i servis na palubě odpovídá světovému standardu. Přestupní letiště v hlavním městě Etiopie je již několik let nově zrekonstruované, má velmi povedený salonek pro business cestující i luxusní terminálový hotel Skylight pro cestující s delším přestupem. Pro zajímavost, jen za 50 USD je možné hotelový pokoj využít na 3 hodiny, což při delším přestupu člověk velmi ocení.

Na moderním letišti v Johannesburgu nás mile přivítal partner SW Africa a protože jsme měli 1,5 hodiny zpoždění, rovnou jsme vyrazili minibusem další 4 hodiny až do cíle. Dlouhá cesta byla velmi únavná, ale odměnou byl přátelský neformální hotel v horách s rodinnou atmosférou Misty Mountain***. Ubytovat se lze v dvoulůžkových, čtyřlůžkových  studiích s vlastní kuchyňkou, koupelnou, terasou i krbem. Pro větší rodiny je v nabídce celý nově zrekonstruovaný farm hause, kde původně bydleli prarodiče majitelů. Misty Mountain je polohou mezi městy Sabie a Lydenburg na začátku scénické Panorama Route v provincii Mpumalanga. Velmi přátelské přivítání s místním vínem u zapáleného krbu rozehnalo myšlenky na dlouhou cestu. Protože v červnu je v Jižní Africe zimní období, na pokoji jsmě měli připravená polínka v krbu a vyhřátou postel! V Misty mountain se člověk nenudí. Nabízejí spusty aktivit jako Long Tom Toboggan, což je bobová dráha dlouhá skoro 2 kilometry, terénní koloběžky na singel track nebo jízdu na čtyřkolkách, nekonečné turistické trasy po malebném okolí nebo půjčují elektrokola.

Po dokonalé snídani s výhledem na hory, infinity bazén a zvědavé opičky jsme vyrazili prozkoumat zajímavosti a vyhlídky na nádherné trase Panorama route, vedoucí po okraji nejsevernější části Dračích hor. První zastávkou byl Pilgrim´s rest, malé město, které bylo hustě osídleno hledači zlata. I my jsme si vyzkoušeli rýžování a řeknu vám, není to jednoduché! Druhým stopem byl monumentální Graskop lift. Skleněný výtah, který vás sveze 51 metrů dolů do rokle, kde je 600 m dlouhá dřevěná lávka nádherným zalesněným údolím a vodopády. Odvážní se mohou nahoře projít po visutém mostě nad roklí nebo zkusit zipline. Nejodvážnější mohou vyzkoušet jednu z největších houpaček, kterou jsem kdy viděla. Na 70 metrovém volném pádu se odvážlivci dostanou až na rychlost 140 km/h za pouhé 3 sekundy! Graskop George Adventure centre nabízí i příjemnou kavárnu a restauraci za velmi přívětivé ceny.

Druhý večer jsme byli ubytovaní v Angels view hotel Graskop**** Tento luxusní hotel se 77 pokoji nabízí luxusní kuchyni, spa a masáže za velmi dostupné ceny, ale co mě zaujalo maximálně nejvíce jsou luxusní jeskyně vypadajíci zvenku jako hobití domky. Každá jeskyně je jeden luxusní pokoj s terasou, kuchyňkou a dechberoucím výhledem na hory.

Ráno, po opět dokonalé snídani, byly v plánu vyhlídkové zastávky na Panorama route. Gods view s neskutečným výhledem na kaňon řeky Blyde a monumentální hory Three rondavels mě naprosto okouzlili. Pokračovali jsme do Bourke´s luck potholes, kde se spojily dvě řeky Blyde (řeka radosti) a Theur (řeka smutku) a vytvořili prohlubně v zemi, kde se usazovalo zlato a prakticky se i samo v prohlubních vyrýžovalo. Místo je pojmenováno po Tomovi Bourke, šťastném zlatokopovi, který slavné místo našel. Naše cesta pokračovala vyhlídkovou plavbou po řece Blyde, kde jsem měla to štěstí spatřit několik krokodýlů!

Den jsme zakončili ubytováním v úplně novém hotelu Radisson Safari Hoedspruit**** Tento luxusní hotel nabízí přenádherné zahrady, pokoje laděné do afrických tónů, velký bazén, dokonalou kuchyni a spa. Polohově je jen chvilku od safari v národním parku Kruger nebo přilehlých soukromých rezervací.

Cestou na safari jsme velmi brzo ráno ještě navštívili sloní sirotčinec HERD a zkusili si slony nakrmit. Už jen kousíček jízdy a platíme vstup do Klaserie, Timbavati soukromé přírodní rezervace, kde jsme byli ubytovaní dvě noci a prožili celkem 4 celé tří hodinové game drive, čili safari jízdy v otevřeném autě s vlastním řidičem. Sourkromé přírodní rezervace patří ke Krugerovu parku, rozdíl je ale v tom, že v soukromé rezervaci je pouze omezený počet aut, které nemusejí jezdit jen po cestách a máte tak pocit, že jste v buši sami. Náš brunch v Simbavati river lodge**** byl jedinečný. Z buše se najednou vyrojili antilopy a sloni a přišli se napít vody, která byla hned pod naší terasou. Jaká nádhera! Ubytování v Simbavati Camp george a Simbavati Watterside předčila naprosto moje očekávání. Lidský přístup a spojení s přírodou v kombinaci s dokonalou gastronomií, odpočinkemu bazénu a masáží vám vytvoří dokonalý den! Na 3 hodinové safari se obvykle jezdí 2x denně a to brzy ráno za svítání a později odpoledne před západem slunce. Měli jsmte tedy dostatek času na celou velkou pětku, nicméně lev a bůvol se nám neukázali. Jak se říká, vždy je potřeba nechat si ještě něco na příště...

Cestou zpět do Johannesburgu jsme vyzkoušeli lokální leteckou společnost Airlink, která má velmi dobrou pověst a obsáhlou leteckou síť po nejenom Jihoafrické republice. Letiště v Hoedspruit vypadalo jako celkem nové a 45 minutový let emraerem byl pohodový.

Tato oblast Jižní Afriky je oblastí nemalarickou a i přes denní teploty atakující skoro 30 stupňů jsem repelent nepoužila. Zimní období je období sucha a komáři skoro nejsou. Jižní Afrika mě pohltila natolik, že se zcela jistě musím vrátit a určitě to nebude jen jednou!

We traveled the world. We will give you our personal advice.